woensdag 27 januari 2010

De verhalen verteller

Gisteravond waren we aanwezig bij de Lezing Spiegelogie van Willem de Ridder, verhalen verteller zoals hij zichzelf noemt.
Zijn boek Spiegelogie heb ik in de zomer van 2008 gelezen, tijdens de vakantie in Zweden. Wat een genot omdat boek te lezen en wat een herkenning.
Maar ook meteen iets van hoe kan het?
Hij zegt, als je geboren wordt is alles aan jou goed, je bent helemaal perfect. Je luistert fantastisch naar je gevoel en je leeft vanuit je gevoel; Spelen.
Daarna als je beetje bij beetje ouder wordt leer je dingen af i.p.v. aan. Je leert dat je dingen FOUT kan doen en dat sommige dingen NIET mogen of horen. Je probeert het zo goed mogelijk te doen maar je hoort alleen maar 7 FOUT i.p.v. 10 GOED.
Je leert af om te leren vanuit je bewustzijn vanuit je gevoel, je leert te leven vanuit je hoofd, je te houden aan de regels.
Wat een zonde!
Vooral omdat je na een tijd beseft dat dit het niet is, zo wil je niet leven! Dus zijn we met zijn allen op zoek naar Leven vanuit je Gevoel... En dat is voor velen van ons een hele worsteling!

Willem de Ridder geeft met zijn Spiegelogie handvatten om weer te leren voelen!
Wij gingen in ieder geval met een heel goed gevoel weer naar huis.

vrijdag 22 januari 2010

Verhalen

Annemieke Mintjes (Mintjes & Co) is met nieuwe teksten voor mijn website bezig, zij werkt sinds kort veel met Story telling. We hebben samen een gesprek gehad over de website e.d. en tijdens dat gesprek gingen er al veel Verhalen over tafel!
Verhalen, iedereen heeft verhalen als ik terug denk aan deze week dan denk ik, wat heb ik veel gehoord van de mensen waarmee ik in contact was.
Vaak hele boeiende verhalen!
Deze week veel ouders ontmoet van kinderen met een autisme spectrumstoornis, als je hun verhalen hoort kan er alleen maar bewondering zijn voor hun kracht om steeds maar weer door te gaan. Bijzondere ontmoetingen zijn dat.