zaterdag 14 mei 2011

Indicatie stelling PGB

Jeugdzorg lijkt nieuw beleid te voeren. Er moet eerst "voorliggende"hulp zijn geboden voordat er een AWBZ indicatie wordt afgegeven. Ik werk met een jonge meid van 17 jaar, we hebben inmiddels een vertrouwensband opgebouwd en ze durft mij dingen te vertellen die ze nog nooit aan iemand heeft verteld. En ik ben blij dat zij ze met durft te delen, zodat ik haar daarin kan ondersteunen, want het zijn zeer zorgelijke dingen!
Maar nu vindt Jeugdzorg dat er eerst dus voorliggende zorg moet plaatsvinden en moet deze meid voor gesprekken naar Jeugdzorg! Hoezo opgebouwd vertrouwen, hoezo veiligheid?
Hoezo voorliggende zorg.....straks is het te laat!

zaterdag 7 mei 2011

Angst

Soms gaan dingen niet zoals ze hadden moeten gaan. Mijn dochter is op reis gegaan naar Sint Maarten, met de bedoeling daar 1 jaar te blijven en te werken. Ze is vol enthousiasme vertrokken.
Na een aantal weken ontving ik een verontrustend mailtje, het ging toch eigenlijk niet zo goed! De samenwerking met haar collega/ leidinggevende verloopt helemaal niet prettig. Ze geeft aan te willen stoppen, ze ziet het niet meer zitten.
Onze vakantie naar Sint Maarten stond al geboekt... met een ietwat ander gevoel dan tijdens de boeking zijn we naar Sint Maarten vertrokken.
Al snel bleek ook ons, dat het hier niet goed gaat met haar (m.b.t. haar werk).
Na een paar dagen vrij te zijn geweest, wordt ze weer verwacht op haar werk. Dit gaat haar niet lukken, ze is in paniek en durft er niet meer naar toe te gaan. Bang voor haar collega! Wat kan angst iemand in de greep hebben, ik voel haar pijn,verdriet en mijn eigen onmacht.

Gelukkig voor haar, zijn wij hier en ondersteunen daar waar we kunnen. Het is wel een andere vakantie geworden, dan dat we hadden verwacht....

Ik heb ook bewondering voor haar, ze heeft het toch maar gedaan en is hier in haar uppie naar toe gegaan. En ze loopt hier rond alsof ze hier thuis hoort!