Silke mijn dochter (18 jaar) en ik hebben we 3 lezingen gegeven over Autisme, dit in het kader van de Autisme week 2 t/m 10 april. In 3 verschillende plaatsen en bibliotheken. Heel bijzonder om dat samen met mijn dochter te doen om daar een algemeen over autisme te houden maar tegelijkertijd ook een heel persoonlijk verhaal!
Het publiek heeft veel bewondering voor Silke dat ze daar durft te staan en zo goed kan verwoorden wat ASS voor haar inhoud. Het geeft een aantal mensen ook hoop; als ik jou daar zie staan ...geeft mij dat hoop voor de toekomst van mijn eigen kind of kleinkind!
Er is heel veel herkenning, een jonge meid van 15 jaar die ons de volgende dag een mailtje stuurt; nu begrijp ik veel beter wat ik heb! Nu kan ik het zelf ook beter uitleggen aan mijn vriendinnen!
Ook veel herkenning, bij de pijn en verdriet, van deze (meestal) onzichtbare handicap, waardoor je zo vaak niet begrepen wordt en de buitenwereld die het meestal beter weet....
Gelukkig hebben wij ons verhaal kunnen doen aan al deze mensen die gekomen zijn en ontstaat er zodoende steeds meer begrip voor de Vreemde Wereld, waar mensen met ASS in leven!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten