Jeugdzorg lijkt nieuw beleid te voeren. Er moet eerst "voorliggende"hulp zijn geboden voordat er een AWBZ indicatie wordt afgegeven. Ik werk met een jonge meid van 17 jaar, we hebben inmiddels een vertrouwensband opgebouwd en ze durft mij dingen te vertellen die ze nog nooit aan iemand heeft verteld. En ik ben blij dat zij ze met durft te delen, zodat ik haar daarin kan ondersteunen, want het zijn zeer zorgelijke dingen!
Maar nu vindt Jeugdzorg dat er eerst dus voorliggende zorg moet plaatsvinden en moet deze meid voor gesprekken naar Jeugdzorg! Hoezo opgebouwd vertrouwen, hoezo veiligheid?
Hoezo voorliggende zorg.....straks is het te laat!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten