vrijdag 15 oktober 2010

Training Samengestelde gezinnen

Gisteren heb ik dag 2 van de Training Samengestelde gezinnen gevolgd. Het is een Post Hbo training gegeven door de NHL.
Ik ben zelf onderdeel van een samengesteld gezin en was benieuwd of de cursus mij nieuwe inzichten zou bieden. Dat was niet echt het geval, wel heel veel herkenning en zoals zo vaak; wat voor mij heel gewoon is (geworden) is voor velen (andere deelnemers)helemaal niet gewoon en juist helemaal nieuw.
Dat is voor mij dan wel een eyeopener! Ik heb wel nieuwe handvatten opgedaan waar ik veel mee kan richting; coaching en begeleiden van samengestelde gezinnen.
En ik vind het een positieve ontwikkeling dat er Aandacht is voor dit onderwerp vanuit de hulpverlening en onderwijs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten