Leven in een ballon.
De wereld is groot druk en gejaagd
Mensen kijken naar een ander en verwachten een prestatie
Ze worden boos als ik niet reageer als er iets wordt gevraagd
Het is net of ik leef in een wereld waar ik niets hoor of zie
Kinderen spelen maar zien mij niet staan
Velen plagen mij om mijn gedrag
Anderen vinden mij vreemd en laten mij gaan
Ook zie ik ze wijzen en schelden en hoor ik gelach
Dan vlucht ik zo snel als ik kan,en ga liggen in een donkere stille hoek
Ik doe mijn ogen dicht en begin te dromen
Te dromen van een leven uit mijn aller mooiste boek
Door innerlijke agressie ga ik mij af reageren
Op vader, moeder, broer of zus
De laatste jaren gebeurd dit meerdere keren
Maar word door mijn ouders geknuffeld en krijg ik een kus
Als men dat ziet, dan zijn de reacties niet altijd even fijn
Dan hoor je mensen tegen mijn ouders zeggen
Ik zou laten voelen als het mijn kind zou zijn
Het valt daarom zwaar om alles weer uit te leggen
Ik word nu ouder en ga door de weeks van huis
Dit is beter voor mijn broer en zus
Want zij kwamen veel te kort bij ons thuis
Mijn ouders kunnen nu alle liefde delen
De keuze om je kind uit huis te plaatsen viel heel zwaar
Maar er heerst nu weer rust zoals bij velen
Het is goed om te weten dat er mensen zijn zoals dit kind
En dat je autisme niet aan de buitenkant kunt zien
Wees daarom voorzichtig voor je een mening vindt
Want als je dit ziet gaat het om zo’n kind misschien
Bron: www.hartinfriesland.nl
Geen opmerkingen:
Een reactie posten