zondag 13 februari 2011

Leven in ballon

Leven in een ballon.





De wereld is groot druk en gejaagd

Mensen kijken naar een ander en verwachten een prestatie

Ze worden boos als ik niet reageer als er iets wordt gevraagd

Het is net of ik leef in een wereld waar ik niets hoor of zie

Kinderen spelen maar zien mij niet staan

Velen plagen mij om mijn gedrag

Anderen vinden mij vreemd en laten mij gaan

Ook zie ik ze wijzen en schelden en hoor ik gelach

Dan vlucht ik zo snel als ik kan,en ga liggen in een donkere stille hoek

Ik doe mijn ogen dicht en begin te dromen

Te dromen van een leven uit mijn aller mooiste boek

Door innerlijke agressie ga ik mij af reageren

Op vader, moeder, broer of zus

De laatste jaren gebeurd dit meerdere keren

Maar word door mijn ouders geknuffeld en krijg ik een kus

Als men dat ziet, dan zijn de reacties niet altijd even fijn

Dan hoor je mensen tegen mijn ouders zeggen

Ik zou laten voelen als het mijn kind zou zijn

Het valt daarom zwaar om alles weer uit te leggen

Ik word nu ouder en ga door de weeks van huis

Dit is beter voor mijn broer en zus

Want zij kwamen veel te kort bij ons thuis

Mijn ouders kunnen nu alle liefde delen

De keuze om je kind uit huis te plaatsen viel heel zwaar

Maar er heerst nu weer rust zoals bij velen

Het is goed om te weten dat er mensen zijn zoals dit kind

En dat je autisme niet aan de buitenkant kunt zien

Wees daarom voorzichtig voor je een mening vindt

Want als je dit ziet gaat het om zo’n kind misschien

Bron: www.hartinfriesland.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten