In de maand april geef ik 3 workshops over Meedoen met autisme, in de bibliotheken in ZuidOostFriesland.
Inmiddels zijn er 2 workshops geweest en volgende week de derde. Iedere avond/ groep is weer anders. Gisteravond een grote groep met veel interactie, dat geeft verbinding en voelt goed.
En iedere keer hoor ik weer bijzondere verhalen, hele verdrietige, hele zorgelijke maar ook hele ontroerende verhalen.
Een kind van 4 jaar die zich zelf beschermt tegen de " monsters" in die onbegrijpelijke buitenwereld. Als hij boos of verdrietig is, " bevriest" hij en op school beschermt hij zich zelf d.m.v. zijn hand, dat is een tijger en die stuurt de monsters weg.
Een moeder die mij even aanschiet in de pauze, ze heeft een zoon van 12 jaar die niet te handhaven is op school, dus nu thuis zit. Moeder weet het allemaal even niet meer....
Er is nog veel nodig in en met de wereld van Autisme!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten